1.8.2017

Muutoksen tarvetta...

Mä olen ollut samassa työpaikassa lähes neljä vuotta putkeen ja samassa kämpässä lähes 3,5 vuotta. Pisin aika mitä olen ikinä ollut yhtäjaksoisesti samassa työpaikassa, ja pisin aika mitä olen yhtäjaksoisesti asunut samassa asunnossa sen jälkeen kun muutin kotoa opiskelemaan 17-vuotiaana! Joten eiköhän ole aika taas muuttaa :-)

Näkymä mun parvekkeelta


En silti muuta maata, sairaalaa tai osastoa, enkä asuinaluettakaan, muutan ihan vain ehkä noin sadan metrin päähän, uuteen kerrostaloon. Talo valmistui alkuvuonna, ja mm Hanna asuu siellä. Kämpät on modernimpia, ja muutenkin kivempia, ja olen lopen kyllästynyt tähän omaan kopperooni (jossa myönnettäköön en kyllä ole kauhean paljon aikaa viettänyt, mutta silti...).

Nykyinen kämppä

Uusi asunto on tumma, mutta se miellyttää mua silti enemmän kuin värimaailma tässä kämpässä jossa nyt olen. Mulla on myös kylpyamme, joka on täysin turha, ja tilaavievä, koska en sitä käytä. Monet taas haluaa juuri tänne F:ään, koska G:ssä ja H:ssa, mihin muutan, ei ole ammetta.

Se mikä mua silti eniten ärsyttää tässä kämpässä, on pistorasiat. Nää on jotain korealaisia, tai vastaavia, eikä täällä edes myydä mitään laitteita näillä pistokkeilla. Ei voi ymmärtää... Ärsyttää aina käyttää adaptereita, ja nehän on myös paloturvallisuus riski.


Hain asuntoa puolitoista viikkoa sitten, tänään sain tietää että olen ensimmäisenä jonotuslistalla. Täällä asuntoja jaetaan pistesysteemin mukaan, ja koska mulla on matala id-numero (koska numero on sama kuin viimeksi kun olin täällä töissä) ja edellisestä muutosta on jo yli kolme vuotta, kiilasin jonon kärkeen. Viikon sisällä pitäisi tulla virallinen varmistus ja sitten pitää tehdä inventaario tässä vanhassa kämpässä, ja sen jälkeen on muutto. Muuttoon saan käyttää neljä tuntia työaikaa ja muuttomiehet on ilmaisia.

Asuntovastaava kysyi onko mulla toiveita minne haluan muuttaa, sanoin että ysi kerrokseen, Hannakin asuu siellä. Ja ikkunat mun rakastamiani pilvenpiirtäjiä päin. Mun mielestä Riadin siluetti (? skyline) upeine pilvenpiirtäjineen ja palmuineen (kaksi asiaa mitä rakastan) on vaan niin upea ja saa mut hyvälle tuulelle. Olen niin onnellinen että nämä toiveet toteutuu.

Hannan ottama kuva omalta parvekkeeltaan

Riadin siluettia kuvattuna sairaalan likaisen ikkunan läpi

2 kommenttia:

  1. Innolla jään odottelemaan kuvia uudelta asunnolta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Innolla odotan sinne muuttoa ja kämpän pientä sisustamista 😊

      Poista